Wednesday, August 24, 2011

Mana lagi penting?

Assalam,hiii semua pembaca blog! Minggu ni adalah minggu terakhir puasa,jadi harigailah ianya sepenuh hati :'> insyaAllah kita akan berjumpa dengan ramdhan lagi tahun depan.Korang rasa geram tak,bila hujan bas korang hantar dekat simpang je?dan korang geram tak bila jiran korang biarkan kain ampaian korang kena hujan?Memang minta lesing je kalau gitu.

Itu lah yang terjadi pada saya hari ini,dugaan,panasshhh juga hati ni tetapi sabar je la kan?Dahla hujan lebat,rumah saya jauh pula tu,dia boleh hantar kat simpang je -.- saya tak bayar duit dia kang,padan tak dapat raya,harhar.Saya jalan jela,tapi seronok la pula bila jalan dalam hujan,rasa macam bawah showerrr hahaha.Tapi sampai dekat depan rumah memang saya naik angin betul,kain ampaian saya habiss basah.

Terima kasih dan berjutak-jutak terima kasih kepada jiran saya yang baik hati ni,sebab biarkan je,terima kasih tau!! Dan mak cik van saya,buat la selalu,konfem mak cik bankrup :)

Ni ke dikatakan hidup bermasyarakat?penting kan diri sendiri,tak nak tahu langsung hal orang,baik duduk hutan jaaaa,jaga diri sendiri,tak ada orang kacau.Kan?Kata jiran sepakat membawa berkat,kalau jiran tak sepakat?membawa apa?Haishh,sedih betul dapat jiran yang 24jam kat rumah tapi jaga rumah dia,hal dia dan semuanya diaaaaaa je punya.Apa lah masyarakat macam ni,tolong tolak kain masuk dalam pun susah ke?Macam boleh pengsan jaaa kalau tolak kain tu.

Jadi kepada mak cik,pak cik,adik,kakak dan abang semua sentiasa lah bersikap kerjasama jangan la asyik nak fikir senang diri kita je okay?!!